onsdag 25 februari 2009

svensk kronfågel


Jag kan fortfarande inte varför man får gå ur kyrkan men inte kungahuset. På riktigt förstår inte. Jag är en högst motvillig medlem, men just nu är det kul. Jag kan inte sluta skratta åt den här filmen! Alla pratar så kul. Det är som skolteater. Och Westling pratar. De är skämmigt men otroligt roligt. Visst läser man in deras egentliga tankar!? Jag föreställer mig att kungen är törstig och Silvia skitsur. Westling vill gå hem och Vickan skadegläds när hon tänker på gamla konkurrenter.

Allt runt omkring är också kul. Det känns som om det riktiga sverige har upphört och vi lever i ett slags la-la-land. Vår stadsminister tycker att det är trevligt att de äntligen "får ingå äktenskap". Ingå äktenskap liksom!? Jag tror inte ens att min mormor sa så. Äntligen är väl för övrigt nyckelordet: hur länge har de kilat stadigt egentligen? Sex, sju år? Är det någon som tror att de inte ligger med varandra?
Det har också visat sig att Daniel Westling ska ge upp sitt yrke och stå vid sin hustrus sida. Är det inte det vi varnat unga flickor för ända sedan 70-talen?

Rent personligt för mig har det här inneburit att jag blivit medvetandegjord om att kungahuset har en hemsida. Det är roligare än allt. Jag ska hänga där rätt mycket nu.

Inga kommentarer: