torsdag 5 februari 2009

nattsudd

i natt har jag sovit exakt en timme. Detta till trots att jag är skittrött. Det märkliga är att den ofrivilliga vakan inte härrörde stress eller oro. Jag har mer legat och funderat. Funderat på precis allt. Huruvida jag ångrar att jag inte utbildade mig till läkare och om det faktum att alla för första gången sen nittitalet bara pratar jobb hela tiden eventuellt hänger i hop med lågkonjunkturen. Om jag borde skaffat barn och huruvida Sommer-manuset är en snygg plankning av Six Feet Under. Jag har funderat på min farmor som jag aldrig träffade och på ett korrektur som måste göras väldigt snart. En stund ägnades åt situationen i Kongo och hur "den vite mannen blev den vite mannen" och vidare till feminism och Liza Marklund. Sen tänkte jag lite på att stava namn med Z. Alltihop vägde ungefär lika mycket.
Klockan fem klev jag upp och gjorde en hårinpackning. Nu dricker jag en kopp kaffe för första gången på mycket länge och känner mig helt tillfreds istället för utmattad. Det verkar som om jag behövde summera livet.

Det mest intressanta är att det ryktas om aw idag. Vill ni att jag, som testpilot, ska blogga lite när jag kommer hem efter en sömnlös natt toppad med ett par glas vin?

Inga kommentarer: