måndag 23 februari 2009

memory lane

har varit en timme i källaren och snokat upp en förträngd del av livet. 1990-talets studier. Efter två timmars genomgång kan jag konstatera:
  • medie- och kommunikationsteorier blir ganska snabbt skitgamla
  • allting verkar avsevärt intressantare nu än när jag pluggade
  • jag har läst en kurs i personaladministration. Hur sjuk i huvudet är jag?
  • jag har lånat ut i stort sett all min gamla kurslitteratur och inte fått tillbaka den
  • exakta vetenskaper är betydligt tristare än de abstrakta

Roligast av allt med mina gamla anteckningar är att jag, i vanlig slarvig ordning, mixat ganska frisk med privata grejer. Ett brev till ett gammalt ex, kommentar om föreläsaren till bänkgranne och så vidare.
Absolut konstigast - i mina anteckningar från en kurs i "Organisation och kommunikation" har jag skrivet världens kortaste shoppinglista: 5 San Miguel.
Och nu till det otäcka - jag minns (vi snackar nittital) att det var ölen jag skulle köpa ut åt min lillebror. Hur i helvete kan jag komma ihåg det?
Varför kommer jag ihåg det? Och varför kommer jag inte ihåg vem jag lånat ut Joshua Meyrowitzs bibel till?

Hej på ett tag

Inga kommentarer: