onsdag 29 juli 2009

100 dagar...

...kvar av graviditeten och jag erkänner: jag avskyr att vara gravid. Varken mer eller mindre. Jag har alltid misstänkt att jag skulle göra mig bättre som man.

Bortsett från det uppenbara så längtar jag mig sjuk efter:
  • Tajta brallor med hög midja
  • Nattsudd på lokal
  • Drinkar på Gondolen
  • Hämningslös sex
  • Avancerade aerobicspass med hopp
  • Jättestora portioner och trerättersmiddagar
  • Stenhård styrketräning
  • Råbiff och mögelost
  • Goda rödviner
  • Sova en hel natt
  • Slippa bh
Jag vill tillägga att jag i resten av mitt liv kommer att sakna känslan av att mitt barn sparkas. Det är det bästa jag vet. Försöker hålla fokus på detta.

8 kommentarer:

michanek sa...

Äntligen förstår jag innebörden i "att gå i väntans tider".Han får snabbt se till att bli utsparkad så vi kan stoppa i oss godsaker tillsammans :)

It´s all about me sa...

Det är så skönt att läsa dina ocensurerade inlägg, "alla andra" verkar bara ÄÄÄÄLSKA att vara gravida och allt är så braaaaa. Jag är gaska säker på att jag kommer känna ungefär som du, om jag blir gravid nångång, give or take några punkter på listan som innefattar nattsudd, kött o slippa BH.

Kim M sa...

Det säger bara svisch så har 100 dagar passerat.
Njut nu av sparkarna.

Benny Bling Bling sa...

Eftersom jag vid 28 års ålder är närmare studenten än att få barn så ser jag "100 dagar kvar" som en möjlighet till ursinnig fylla.

Tyvärr verkar mitt jippo få oväntat motstånd från festens huvuddeltagare. (Beatrix Vnunk med tillhörande maginnehåll)

Inte dricka vin?
Inte knulla ordentligt?
Inte.. inte.. inte..

Helt plötsligt blev adoption att förespråka.

Karin sa...

Jag gillade inte heller att vara gravid. Alls. Utom de få första dagarna då jag testat positivt innan de jobbiga symptomen kom, och de stunder då jag hade kontakt med pyret via buffar och sparkar (som emellertid inte var fullt så uppskattade nattetid...)

För att bearbeta allt jobbigt gör jag en streckgubbserieblogg, nu när vi bestämt oss för att inte ha fler barn. Och dagens ruta handlar just om sex, så varsågod!
http://gravidserier.blogg.se/

Beatrix Vnunk sa...

Michanek: Ditt ärende är under bearbetning. Du har plats nr 1 i kön och vi jobbar på så gott vi kan.

IAAM: Ibland undrar jag om de inte överdriver lite grann för att känna sig mer moderliga eller är rädda för att inte verka älska sitt barn typ. Men vem vet - kanske är de så ljuva som de påstår. Väntar med spänning på dina eventuella graviditeter!

Kim: Som vanligt försöker jag lita på dig.

Benny: Tro mig, vad jag ville adoptera. Det verkar rimligare i alla avseenden. Men om ett år du! Du+jag+vinet

Karin: Underbar blogg! Tack för tipset. Jag länkar omgående.
Man kanske skulle starta en alternativ gravidblogg...?

Anonym sa...

perfekt tid för "hämningslös sex"
och varför har du behå?
Lisa

Karin sa...

Så glad jag blir över att du gillar mina serier!
Tack för länkningen!