onsdag 1 juli 2009

Ligga-listan plats no 5

För något år sen gjorde Benny Bling Bling mig uppmärksam på följande
"Det finns vissa detaljer som måste (kan i vissa fall läsas bör) följas inom ett förhållande för att det ska bli lyckat. Nämner några nedan utan specifik rangordning:
  1. Trohet
  2. Kärlek till varandra
  3. Viljan att gå en gemensam framtid till mötes
  4. Skriva under den andres knull-lista på ett värdigt och seriöst sätt.
Alla förhållanden som inte har en "5 personer jag får knulla med" lista som är underskriven av den andre parten anser jag är högst oseriösa."
Allt sedan dess har jag funderat - det här är viktiga saker som inte får hastas igenom - och nu är det dags att sammanställa.
Min första tanke var, naturligtvis, att Johnny Depp borde ligga i topp. Vid analys kom jag fram till: Johnny är för vacker. Han ska ses på inte liggas med. En tavla. Fan, vad ful, fet och risig jag skulle känna mig. Och klart okvinnlig. Nä, när det kommer till sex vill jag ha det tuffare. En erfaren typ. Okonventionell. Gärna fulsnygg. Någon som verkar veta vad han vill.
Så jag kan lika gärna varna känsliga läsare redan nu. Det finns en del gubbar på den här listan.
Listans femte plats innehas dock av en orepresentativt ung och populär man.

No 5 - Zlatan Ibrahimovic

Det bär mig emot att följa strömmen, men herre jävlar vad liggbar han är. Och innehavare har mycket av allt det jag tittar först på: hår, mun och näsa. Krånglig verkar han också. Jepp.


Jag har härmed bevisat att jag faktiskt kan tända på män följer den gängse snygg-normen.

...forts följer.

20 kommentarer:

Anna-Karin sa...

haha Ja precis. ...men snyggful är ju ett ganska smart drag i knullsamanhang. Tycke å smak.

Jag måste nog också tänka över det här med ligg-lista ett tag innan jag yttrar mig. Men jag har faktist en person på någon slags lista som jag informerat min sambo om att ifall den mannen frågar ens antyder en chans så kommer jag att gå. Det får han leva med. Så är det.

Kim M sa...

MUMS!

A Versatile Girl sa...

5 stycken?! Får man ha så många. Jag som bara skrivit 1 på listan. Bäst jag lägger till några stycken.

Frau Anna sa...

Åh, du har fattats mig! Gillar inte alls att du varit ouppkopplad.
Morr, morr.

Men din lista får mig på gott humör och föranledde mig och min man att diskutera våra. Insåg att bägges listor hade hunnit bli förlegade och gamla.

Så tack! Nu ska vi sätta ihop nya :D

Kram!

Benny Bling Bling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Benny Bling Bling sa...

Äntligen!
Som jag har väntat.
Som vi samtliga har väntat.

Tänker faktiskt på min lista ibland. Vill gärna vara där och korrigera lite då och då. Men lagd lista gäller! (Tills man byter partner)

Låg svårt nedbäddad i feber i tisdags. Slog på TV:n. Med automatik startade den på SVT 1. Eftersom dosan låg 3 meter bort blev jag kvar på denna kanal ett par timmar tills Hon kom hem och kunde stänga av.

Inledde med Rapport. Sen kom ABC (Du som är 82 % Stockholmare – Vad står ABC för? Akalla – Bandhagen – City? I Sundsvall heter vår lokala nyhetssändning Mittnytt – just eftersom regionen programmet sänder till ligger mitt i Sverige. Hoppas innerligt att du kan bjuda på en rimlig förklaring för ABC – har legat sömnlös sedan jag såg det i tisdags.)

Efter ABC var det Allsång på Skansen. Helt oannonserat kom min flicka nummer fem fram på scen. Och ja. JA! Jag ville fortfarande ligga med henne. Att vilja ligga med Lisa Ekdahl är väl inget man borde säga högt. Men en ligglista handlar inte endast om Johnny Deep figurer. Utan den bör ha en personlig touch, precis som du påpekar och levererar på plats nummer fem.

Väntar med spänning på uppdatering!

It´s all about me sa...

Vilket SJUKT sammanträffande! Jag fick denna fråga IGÅR och svarade Johnny Depp i topp. Men samtidigt, som du skriver, är han lite för vacker, fast jag tänker mer att han kanske inte skulle vara lika vacker efter att man sett honom svettig, naken och inte längre som en...tavla?

Beatrix Vnunk sa...

Alla: Se så sätt fart och producera knull-listor!
Jag spenderar helgen i Örebro-Arboga och fnular på inbördes ordning på resterande fyra.

Benny: Jag tänkte på dig när jag också, mot alla odds, såg allsång (befann mig i sommarstuga med vanliga människor och låssades således själv att vara en). Lisa är för evigt förknippad med dig allt sedan dess. Intressant val.

ABC? Ingen aning. Du får gå till botten med det här...

IAAM: Joo...jag är rädd för det. Svett tar nog inte udden av det. Han är liksom för mycket kvinnlig sensualism. Något åt det hållet. Jag vet inte...
Hm. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Nästan värt ett eget inlägg.

Kaaja: jag blir nyfiken!

Johan sa...

Min lista är ju fullkomligt fantasilös och även helt felaktigt gjord, om än ganska gammal. 1:Min lärare i lågstadiet om hon såg ut nu som då. 2:Maria C i nie A. 3:Vem som helst utav snärtorna på hemköp vid skanstull 4:Vem som helst. Femman är inte klar ännu. Men eftersom jag helt missförstått, återkommer jag med en ny lista.

tittkorv sa...

Jag behöver inte fylla i den punkten eftersom den liksom avaktualiserats sen länge. Annars kan man lika gärna lägga till att büda für knulla runt som smü as. [tyskt tangentbord]

Dogge sa...

Antar att ni är ironiska, men iallafall, ABC är länsbokstäver. Nyheterna innefattar således A,B och C län.

Johan sa...

Jag hade ingen aning om det. Bra Dogge. Jag trodde faktiskt att det var den läbbiga supertjöckisen Anna Book som på något sätt låg bakom namnet på nyhetssändningen. Hennes namn dyker nämligen upp i de mest mystiska sammanhang.

Beatrix Vnunk sa...

Tittis: Nä, dü har väl övergått till att förädla hånglandets sköna konst. Lika bra att fokusera på en grej i taget.

Dogge: Icke ett dugg ironisk. Tack för att du hjälpte oss på den här punkten. Jag var helt inne på Johans linje. Jag är vansinnigt rädd för Anna Book.

li.te sa...

Jag är helt införstådd med betydelsen och innehållet när det gäller ABC men funderar förbryllat över denna lista..
Är det en önskeknulllista?
Jag har bara lista på såna jag absolut inte skulle vilja "bädda" tillsammans med. Anna Book är en av dem!

Beatrix Vnunk sa...

li.te: Listan avser de fem frikorten i en relation. Relation bör ej ingås utan gemensamt godkännande av respektive knull-lista.

li.te sa...

Kunde någon varit så snäll och berättat för mig om denna listans exitens för 30 år sedan.
Undrar om Johnny är medveten om han toppar knull-listor runt om i Sverige?

Beatrix Vnunk sa...

li.te: Hahaha. Undrar om Vanessa är medveten om det?
Antagligen.

Johan sa...

Ack! här slår jag ihop boken så det sista dammet får mig att nysa till. Jag tar allvarligt av mig läsglasögonen och lägger dem vant, snyggt framför mig. Varför ligger inte mäniskor mer med varandra? varför flätas andra värden in i detta fina gratisjuckande? Är det inte dags att införa nån sorts "kärleksvecka" i almenackan?

Beatrix Vnunk sa...

Johan: finns inte det redan?

För övrigt anser jag att pöbeln redan knullar allt för mycket för att det ska kunna anses bra för den estetiska stadsplaneringen.

Johan sa...

Nä tror inte det. Det är väl bara massa strunt-teman där det skall köpas slipsar eller att mansgrisarna skall diska å tvätta hemma. Jag menar alltså rena rama "samlagsveckan". Juckparty! Knullfest!! det har jag blivit tvungen att skriva in själv i min almenacka. Sen att det står det varje vecka numera och sällan slår in gör inte så mycket. Känns bra att det ÄR en sån vecka nästa evcka med.