söndag 12 juli 2009

Nästan ligga

Här är några som egentligen borde vara med på min ligga-lista, men av olika skäl inte håller fullt ut.
Henrik Schyffert som är mer giftas- än liggamaterial (har dessutom hört från initierad och betrodd källa att han är allt annat än kul och sympatisk till vardags).
Och jag vill kanske ligga med John Malkowitz. Känner mig lite osäker på den punkten...

Jag har (och förbannat det faktum) att jag har svårt att tänka mig att ligga med kvinnor. För mycket underhudsfett liksom. Men här är några donnor som med rätt mängd droger kan få mig i säng förutsatt att de intar en dominant förförarroll:
Madonna (tror faktiskt inte ens att droger behövs) och Katherine Moennig.

Sam Elliot och Sean Connrey är två av jordens absolut sexigaste män. Men! Det smärtar att säga, men de är för gamla nu. Helt enkelt inte realistiskt och genomförbart. Kanske för tio-femton år sen, men det får finnas en gräns till och med för min gubb-entusiasm.

Och så den egentliga första och andra platsen.
Den ene är död. Den andra är i det närmaste död och dessutom fiktiv.
James Arness skulle jag hellre dö än att ligga med, men hans rollfigur Zeb Macahan...
Det är min dröm-man. Han är tyst och otramsig. Lugn och trygg. Fårad och säker. I den sekund han dyker upp fixar sig allt. Han är humanist, rättvis och kompis med indianerna. Zeb Macahan är ett drömligg.
Etta på min nästan-ligga-lista är Curt Cobain. Han är den snyggaste man jag kan tänka ut. Han representerar en epok och en livsstil jag älskade. Hans musik talar direkt till mig och jag inbillar mig alltid att vi hade förstått varandra utmärkt väl.
Men. Det vore fruktansvärt slösigt att slarva bort en frisläng på ett dött ligg. Dock härmed klargjort att jag helst hade velat ligga med Cobain. Hans frånfälle kom ivägen. Bland annat. Jepp.

7 kommentarer:

li.te sa...

Aha, får man ha rollfigurer på listan. Jack Sparrow finns högt upp på min liggalista i såfall. Humoristisk, opedantisk och rättfram.
Zeb får du behålla tyst och trygg på din lista. Curt skulle utan tvekan placerat sig högt även hos mig men då han fortfarande levde var hans placering upptagen av Brad Pitt:-/
Ha ha du har ju verkligen valt två kvinnor som saknar allt vad underhudsfett vill säga. H schyffert kanske blir mer sympatisk om han får ligga på en liggalista?!

Frau Anna sa...

Jag är med dig i Moening, Kurtan och Sam Elliot. Vilket barr den sistnämnde har! Älskar hår.

Men resten, njet.

Fan, det är så retligt att du fått mig att fundera på en sån häringa ligga-lista! Dels för att jag inser hur förlegad (så att säga) min gamla är (Michael Pitt - eh, nej, tror inte det längre va?) och dels för att jag tråkigt nog inte fantiserar om så många män längre.

God, I'm boring.

Beatrix Vnunk sa...

Li.te: nästan-ligga-lista, observera!
Jack Sparrow är en bra idé, möjligen är jag rädd för att han är lite skitig...
Brad Pitt *rys*.

Anna: om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att jag skulle palla ligga ens om Curtan återuppstod. Men! Det är lika bra att tänka igenom det. Fallifall.

Kim M sa...

Gubb-entusiasm är dagens ord!

Zeb är lite som min Handman. Love him.

Madonna får dominera mig vilken dag som helst.

li.te sa...

Obs att Brad Pitt låg på min lista när jag var 20 år och sett hans nakna överkropp i Thelma och Louise där han var väldigt osympatisk i sin rollkaraktär så det var riktiga Brad som var placerad.
Bara som ett litet försvar liksom :-)
Tycker om folk med lite skit under naglarna, du vet Hantverkare och pirater och sånt där.

Kenneth Grönwall sa...

Med rätt mängd droger skulle jag nog kunna ligga med Zeb också faktiskt.

Beatrix Vnunk sa...

Li.te: Jag hajjar. Jag kände nog också lite så där kring ThelmaLouise-åren.

Kentson: Du är min själ en pålitlig typ!