lördag 11 juli 2009

Aaaajje!

Ett skrik av smärta väckte min man, mina grannar, några döda och mitt eget trevliga själv.
- Va, vad händer, flämtade Olle skräckslaget.
I mitt dödströtta tillstånd visste jag inte riktigt själv, men ont som inihelvetet gjorde det. Efter sju sekunders betänketid insåg jag att min högra vad var låst i kramp. Det krävdes massage, spikmatta och djupa andetag för att få den att någorlunda slappna av igen. Jag har aldrig haft kramp förut. Det verkar bli en hel del "första gången" i samband med mitt ovälsignade tillstånd - utöver själva ungen. Från att ha räknat iskallt med att genomgå graviditeten helt symptomfri har jag:
  • järnbrist
  • ont i fötterna - faktiskt för första gången i mitt liv
  • halsbränna
Å andra sidan var jag vid 33 säker på att vara en helt rynkfri 35-åring. Vid 38 säker på att vara en helt celluitfri 40-åring. Och surt motbevisad.
Bergis dör jag i slutet av mitt liv.
Gud så brackigt.

10 kommentarer:

my sa...

Söta du! Om inte någon redan snott orden, nu vill jag sjunga dig milda sånger, så är det nog precis det jag skulle vilja göra för dig nu.
(självklart är verifieringsordet "mihld"

Kim M sa...

Fy tusan vilket ÖDE!
Aaaargh!
Hoppas du tar dig igenom detta helskinnad!

Beatrix Vnunk sa...

My: Jag säger som Niels Jensen på gapig skånska i filmen G: Sjouuung! Sjouuung!

Kim: Ja, det är ett jävla gnäll från Darfur tycker jag. Mutter.

egoistiska egon sa...

jag har mått sympatidåligt med dig hela dagen idag. klev upp ur sängen 18.40.

Beatrix Vnunk sa...

Egon: Fan va schysst! Du är en riktig vän:)

li.te sa...

Aj aj stackars. Det gör ju så fruktansvärt ont de där kramperna. Det vet du säkert redan (du har superkoll på det mesta) men det hjälper väldigt bra att flexa foten genom att trycka den hårt mot väggen. Om ca 117 dagar slipper du halsbrännan!
Rynkor och celluliter har jag tyvärr inget bra universaltips mot men jobbar hårt med att försöka acceptera dessa ålderstecken som en del av mig:-( Det går inge vidare. Ha en krampfri söndag.

Bojje sa...

vänta har jag fattat fel eller är du gravid???

Beatrix Vnunk sa...

Li.te: Men är det helt bevisat att det faktiskt är en del av en själv? Jag är skeptiskt och tänker gå till botten med det...

Bojje: Ja, haha, otippat va? Jag förvånar, som sagt, även mig själv titt som tätt:)

Bojje sa...

det hade jag aldrig tippat på... Way to go!!!

Beatrix Vnunk sa...

Bojje: Inte jag heller. Men nu känner jag mig riktigt glad över att ha förvånat både dig och mig:)