söndag 19 juli 2009

Namnsdag

Piggvar och alkoholfritt vin på Skarholmen. Nästan perfekt.

10 kommentarer:

egoistiska egon sa...

men grattis på namnsdagen!

Beatrix Vnunk sa...

Linda: Det var riktigt, riktigt fint. Men kunde ha inbegripit en fin chablis...

Egon: Men vi tackar. Nästa år ska jag vara frisk, förlöst och fri. Vill du dricka skumpa med mig 2010-07-19?

li.te sa...

Gratulerar och inser nu att jag är glad för mina fyra förnamn då jag snabbt kommer tala om för alla hur namnsdagar egentligen ska firas:-)

Beatrix Vnunk sa...

Li.te: jag tycker verkligen att det svenska folket är urusla på att uppmärksamma namnsdagar! Hemma hos oss firades de flesta namn. Förresten det mesta öht. Vi gillar att fira helt enkelt. Min man är krångligare i den här frågan.

It´s all about me sa...

Vad gulligt att fira namnsdagar så där pompigt! Och angående att vi svenskar är urusla på att fira namnsdagar: I dont agree. I de flesta länder har de ju inte namnsdagar över huvudtaget! När min farmor skickade grattis på namnsdagen-kort sa min dåvarande puertoricanska kille alltid wtf? vad fan är en namnsdag liksom? Haha!

Skarholmen verkar mysigt, hur kommer det sig att ni är där så ofta?

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: Hmmm. Det beror väl på att jag bott och rest mycket i Grekland. Där du min själ firas det namnsdagar.

Skarholmen ÄR grejt, men jag är lite partisk. Min man äger det. Därför hänger jag där en del.
Om du någon gång är i trakten av Uppsala rekommenderar jag ett besök. Och om du ändå är i faggorna sommartid så har Fredrikslunds herrgård egenproducerade, fantastiska jordgubbar! (och knäckebröd, honung mm).

li.te sa...

Att fira födelsedag känns helt onödigt! Jobbigt att ständigt hålla koll på nya siffror liksom. Namnet (om man trivs med det) Är ju beständigt liksom.

Beatrix Vnunk sa...

Li.te: det där var ju en lysande iakttagelse!

It´s all about me sa...

åh, gotto go there!

Coolt att man firar namnsdagar i Grekland, hade ingen aning! När jag var liten sa jag under massa år att i Grekland, där ska jag bo. Hur var när har du bott där? Tveksamt att jag kommer minnas att gå tillbaka till detta inlägg för att se om du svarat, dock. Fan.

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: Ja du ser ju! Greece is the place to be:).
Jag mejlar dig via boktipset för att inte bli för långrandig här.

Jag blir informerad via e-post när jag får nya kommentarer... En rätt bra funktion.