fredag 17 juli 2009

Ligga-listan plats no 2

På den tiden det var tal om en frisläng kom det här namnet upp och ratades. Min man menade att det var alldeles för troligt att jag skulle kunna hamna i en ligga-situation med den här mannen. As if. Vi har faktiskt flirtat ordentligt två gånger, men jag blev rädd och smet trots vännernas "kom-igen-nu-rå-som-du-har-tjatat". Jag åtrådde honom ett bra tag innan han ansågs som Sveriges sexigaste och ihärdigt fortsatt långt efteråt. Trots att vi har gemensamma bekanta som hävdar och vidhåller att Carl-Einar Häckner är både galen (på det mer medicinska obehagliga sättet) och otrevlig. Jag tror att vi skulle vara en match made in heaven.
Kreativiteten, hans fantastiska associationer, håret, kroppen, munnen. Mums!
Jag vet att han någon gång sagt att han egentligen bara letar efter en kvinna som är snäll mot honom när han är bakfull. Jag är hon.

15 kommentarer:

egoistiska egon sa...

jag skulle vilja sammanfatta din liggalista såhär: vi har olika smak.


:)

A Versatile Girl sa...

Jag hade en kompis första halvan av 90-talet som inte pratade om någonting annat (i 3 år) än Häckner och hur snygg, sexig, smart, rolig och begåvad han var, och hur gärna hon ville bli hans kvinna, men att hon kunde nöja sig med en natt om det var det enda som erbjöds.

Hennes malande ledde till en sak: Jag grodde ett hat emot honom. Det sitter i lite grann fortfarande, upptäckte jag nu.

Beatrix Vnunk sa...

Egon: skulle vara intressant att ta del av din;)

Linda: Mmm. Jag kan kontra med ett par riktigt horribla stories. Fast inte i detta forum.
Men det hjälps inte. Han är förbannat liggbar ändå. Eller ev därför.

AVG: Förlåt? (Och jag har tjatat sedan 1990 - du kan ju föreställa dig min polares min när jag nobbade honom!? Hahaha.)
Nu tar jag eftermiddan ledig och går ut i solen med ett anteckningsblock och Martin Svensson i tankarna.

Kim M sa...

Här går det undan!
Honom hade jag HELT glömt!

(Ska fila på min ligglista under semestern min.)

my sa...

sådärja! Nu är de lika igen.

WispyBlue sa...

Jag älskar pusseldrömmar!
Det var verkligen så jag satt och garvade, sen sjönk tillbaka i soffan och började filosofera.
Han är så konstig att man bara MÅSTE älska honom. Att han är otrevlig bryr jag mig inte om.

Beatrix Vnunk sa...

Kim: Som du vet väntar jag med spänning!

My: Lika? Typ han och Olle? Är det sant?
Jag var ihop med en identisk kopia ett tag. Folk kom och frågade efter autograf.

Kaisa: Det är min lillasyster det!

S sa...

Du skrev om honom på din blogg nästan samtidigt som vi såg honom på Liseberg idag. Lite väl mycket reptrick och jag gillar lite mer blod... Tyvärr har han nog lämnat scenen till augusti, men är han inte på grönan därefter?

It´s all about me sa...

jag har alltid tyckt att hans namn är det osexigaste som finns!! Haha!

Beatrix Vnunk sa...

S: Det är ett tecken! Sanna mina ord:).
Jag är också less på hans rep - de innebär ofta att den otäcka flickvännen är med. Jasså, han kommer till Grönan minsann. Den här magen jag dras med lär väl inte fungera som en pitt-magnet dessvärre...

IAAM: Det ligger faktiskt en hel del i det. Å andra sidan är det med namnet som med honom - lite fulsnyggt så där. Rent generellt gillar jag dubbelnamn;)

Unknown sa...

Ser ständigt väldiga likheter med dina ligga-personer och din man. =)

S sa...

Tvärr verkar grönan ha varit en tradition förr om åren. Nu var han utbytt mot en kinesiskt varité, vet inte hur du ska tolka det tecknet ; )

PS. Någon flickvän deltog inte i år vad jag såg...

Beatrix Vnunk sa...

Ester: Det borde vara en bra sak va?

S: Vår generation börjar bli gammal och utbytbar?
Och även flickvännerna, månne?

Benny Bling Bling sa...

Mycket intressant ligga-lista.
Nästan ännu mer intressanta "Nästan ligga-lista."

Min spontana gissning på plats nr 1. Kid Rock eller Tommy Nilsson.

Tommy Nilsson mest för att du verkar gilla ligga med Olle oerhört mycket.

Beatrix Vnunk sa...

Benny: Jag vill minnas att jag tyckte att din var himla spännande också...Lisa Ekdahl...

Du är helt ute och cyklar på plats ett.