måndag 6 juli 2009

Ligga-listan plats no 4

Något med hans röst och kombinationen av intensitet och sorgsna ögon förärar honom plats nr 4 på ligga-listan.
I mitten av nittitalet snubblade jag över filmpärlan "The usual suspects". Som alla andra älskade jag den, men lite mer än jag älskade filmen älskade jag irländaren Gabriel Byrne. Han är snygg, manlig och en rasande skicklig skådespelare. Hans integritet verkar enorm och han figurerar aldrig i billiga sell-outs.

Dessutom har han varit gift med Ellen Barkin vilket jag tycker borgar för en hel del. Nu väntar jag otåligt på säsong två av "In treatment" där han gör en insats utöver det vanliga.

11 kommentarer:

my sa...

Både 5:an och 4:an är till förvirring lika din man. Har du tänkt på det?

Beatrix Vnunk sa...

My: hahahha! Det är ju sant, faktiskt. Näste man på listan är inte ett dugg lik. Jag lovar.

Kim M sa...

Spännande.

Jag SKA göra en ligglista. Solen måste komma tillbaka bara, så att jag blir sugen.

Frau Anna sa...

Gabriel Byrne! Det har min man också på sin ligglista!
Eller borde ha med tanke på hur mycket han gillar honom...

Beatrix Vnunk sa...

Kim: Jaja! Leverera! Jag är mycket nyfiken.

Anna: Min naturliga fråga: din ord. husband eller din gay husband?

Frau Anna sa...

Min ord. husband. Han är överdjävligt förtjust i irländarn.

Beatrix Vnunk sa...

Jag tycker att din man låter allt mer intressant...

Benny Bling Bling sa...

Jag har extremt dåligt samvete över det där jävla "In treament".

Enda sedan jag fick sms av dig med tips om att jag skulle börja se serien har jag haft en ofantlig vånda.

Jag tar nämligen tips från dig på största allvar och vet att jag förmodligen skulle älska seriejäveln.

Däremot har jag inte varit i den del av livet som gör tv-serie följande möjligt.

Att serien däremot dyker upp på varenda jävla text-tv sida med tv-program samt på varje jävla http-adress som slutar på tv.nu gör mig galen. Galen!!

Tror det var första gången i mitt liv jag använda mig utav två utropstecken i rad.

Bäst jag sätter mig ner i kontorsstolen igen och slappnar av.

Det regnar trots allt fridfullt ute och du har nyss haft ditt första längre samtal med figuren som "flyter" sakta med säkert runt, runt, runt till höger på denna site.

När man tänker efter så är det nästan magiskt!

Beatrix Vnunk sa...

Benny: Det ÄR magiskt!

Vet du; jag känner mig alldeles övertygad om att in treatment kommer på dvd till hösten.
Och då är du the lucky bastard. Sirru.

Har du tid med fika någon dag?

Benny Bling Bling sa...

På dvd? Skönt. Nu känns det genast mycket bättre.

Blir avresa till Sundsvall imorgon. Återkommer söndag den 19e. Därefter är jag mer än gärna din för en fika!

Beatrix Vnunk sa...

Jag är nöjd.