onsdag 1 juli 2009

Mellanlandning

Jag är tillfälligt hemma, packar om, tvättar, kopplar upp och betalar räkningar. Jag brukar vara duktig på att stänga av mobilen när jag är ledig, men den här gången har jag varit så långt från civilisationen så att det inte ens var valbart. Underbart.

Väl vid datorn noterade, och ignorerade, jag 164 olästa blogginlägg, 10 jobbmejl, 31 privatmejl och ett gäng meddelanden på diverse sociala forum.
Det får bli ett blogginlägg i all hast istället.
Detta har jag tänkt på att jag borde skriva om, men orkar inte:
  • Min förvåning över allas f-ö-r-v-å-n-i-n-g över att Michael Jackson är död
  • Mina obehagskänslor inför människors sorg över en främlings död
  • Min snobbiga fasa över människors fetma och konstfibrer-fablesse på små orter
  • Åtvidaberg
  • Mons Kallentoft

Men, äh. Istället filar jag lite på en ligga-lista. Jag borde skaffat en för flera år sen, men hey - bättre sent än aldrig.
Jag rekommenderar varmt er andra att också göra detta fall-i-fall.

I morgon drar jag vidare till mor i Örebro och bögarna i Arboga.

3 kommentarer:

Liza sa...

Sounds like a plan! :) Ha det gott!
Kollade på "ligga-lista"-länken...är det nån annan som ser nåt som liknar en riktigt gammal gubbe under Lisas haka innan man trycker på play? Eller borde jag få mitt piller-intag justerat?

Beatrix Vnunk sa...

Liza: Du vet att du inte ska löpträna i hettan utan att kontrollera vätskeintaget! Nä, jag ser igen gubbe. Haha.

Kim M sa...

Åh, då får du blogga om dessa ämnen när du är tillbaka!