tisdag 26 maj 2009

2.0

Försöker renovera klart vardagsrummet så jag kan återgå till jobbet. Detta är ett ohållbart helvete av slipdamm och spackel.
Till råga på eländet jämförde Colette mig med Martin Timell!
Hon är på glassig bokturné i den västkustska solen och jag renoverar lägenhet i mörkret. För att muntra upp mig i min klagan över hennes glammiga världsvana lät hon meddela att det ska vara så för att:
"det är din grej att rolla väggar i Vasastan.Och flytta möbler.Och renovera.Och måla om saker.Du och Martin Timell."
Och då slog det mig: Jag måste ta mig ur det här gamla Sara-träsket, bli new and improved. Kanske med glucasil?
Nu ska jag bara göra saker som jag inte brukar göra.
Just nu till exempel lyssnar jag på Kents gamla Guns and amo. Jag har aldrig lyssnat på Kent. Fattar fortfarande inte grejen, men erkänner att jag blev sentimental och minns mitt 2002.
Sen tror jag att jag ska dra ut och springa. Det gör jag heller aldrig.
Nu är det slut på den här gamla skit-upplagan av mig.
Jag vill inte vara mig själv - jag vill va som alla andra!

7 kommentarer:

men eller hur sa...

Det vill du inte alls!
Framförallt så vill inte jag det. Så skärp till dig nu och fortsätt med det du gör bäst!

A Versatile Girl sa...

Tänk så där har jag oxå alltid tänkt, att jag vill vara som alla andra.
Dessvärre har jag fortfarande inte riktigt kommit på hur alla andra är och hur i sjutton dom gör för att stanna kvar i den mallen.

Tipsa gärna om du kommer på det.

Anna-Karin sa...

Tjaaa.. så kan det kanske kännas. Men för att en uppgradering ska vara lyckad så måste ju användarna vara nöjda också och jag tycker inte att version 2.0 låter särskillt kul. Jag köper inte uppgraderigen.

my sa...

Amehhh. Projekt Ytor och Martin är verkligen helt olika saker! Sådeså!
Näru, fröken Vnuk, det är ju för fasiken Herr Timell som snott vårt koncept! Vem vill inte va som vi? Ska det uppgraderas är det väl snarare 28,02 skulle jag tro.
Muntert fnittrar jag även åt det glammiga lösenordet jag fick snoppin!

It´s all about me sa...

Fan vad trist att va som alla andra, skärp dig!!!

:)

Johan sa...

..vill man verkligen uppdateras mer efter version 40.0? Systemet brukar ju crasha efter det. För att inte tala om fläktarna.

Beatrix Vnunk sa...

Johanna: A, men rolla? Är det verkligen det jag gör?

AVG: Förlåt. Igen. Jag känner att jag inte har den blekaste.

Kaaja: Nä, jag tror jag kör på den gamla upplagan en stund till. Jag satte igång i går med att tacka ja till mingelpremiär och fingrade lite på ett facebook-konto. Sen kom jag på att jag gillar mig.

Yttermyr: Glammiga lösen är lite min burks specialitet. Timell liksom... Världens hemskaste människa. Han gör skitfula grejer och får man tro ryktet gör han det inte ens bra. Nope, det är inte personen jag vill vara lik.
Nu är det i alla fall kritvitt, syrén och gråbeige i mitt vardagsrum. Nu ska de orangea detaljerna in.

IAAM: Tack för att du påminde mig! Jag är skärpt nu. Jag lovar.

Johan: Janävafan... frågan är om det ens går. Jag får leva med...det här...*svepande gest över min föråldrade lekamen*