söndag 3 maj 2009

Ren dynga

Av skäl jag varken kan eller vill förstå kollar jag Van Veeteren på tv. Det är helt magiskt dåligt. Dock har jag upptäckt att jag roas av tanken att manus i själva verket består av spelreglerna till Cluedo upplästa av Wolters. Varje gång han öppnar munnen hör jag:
"När du listat ut alla korten skriver du ner på det på en lapp: Greve Grön blev mördad av Fröken Röd med rep. I biblioteket."

Det är ändå så dåligt ljud i svenska filmer så man kan lika gärna hitta på egen innebörd till Svens mummel.

9 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Men så br då, det var alltså inte bara jag som tyckte det var dåligt men tittade ändå.

Beatrix Vnunk sa...

Kaaja: jag hade dessutom en obehaglig känsla av att ha sett den tidigare. Kanske var det hela ett slags straff. Jag vet inte, men osunt var det.

It´s all about me sa...

Jag tittade inte ens, jag klarar inte av det!! Jag vet ju dock att du gillar att titta på riktigt dåliga svenska filmer, haha!

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: Jag vet. Jag fattar inte vad det är för fel!? Jag behöver hjälp. Fast asså, det var ju det här med Cluedo. Det lät verkligen precis som copyn på Cluedo. Det gick inte att sluta skratta.
I ärlighetens namn såg jag inte klart.

Benny Bling Bling sa...

Jag, Hon och Doc satt och genomled samma dynga igår. Ska jag vara ärlig så vet jag knappt vad filmen handlade om egentligen. Men förmodar att det hade begåtts ett brott eller två? För visst var det polis de försökte leka?

Unknown sa...

Tycker reklamen är tillräckligt dålig för att inte vilja se filmen, men låter mycket roligare om man tänker att de talar ur Cluedo. Kanske ska offra en 30 min nästa gång och få skratta lite...

Beatrix Vnunk sa...

Benny: när du äntligen väljer att se tv så...? Illa.
Jag läser in en besvärlig bakfylla mellan raderna:)

Ester: Nä, titta inte. Cluedo-leken är mer till för när man råkat börja titta och får kallsvettningar. Liksom för att hålla sig mentalt frisk.

Martin sa...

Irene Huss, Irene Huss!

Beatrix Vnunk sa...

Martin: Gudågudågudhjälpemig!