onsdag 20 maj 2009

En marsians POV

Vissa mänskliga aktiviteter tvingar mig på sidan om. Som att jag betraktar det lite ovanifrån och finner det helt orimligt. Och kul. Alkohol och krogliv är en sån grej. Alltså hälla i sig dyr vätska som torkar ut och fördummar, stå i köer för att få betala för att få betala för mer vätska för att må som en jävla råtta dagen efter.
Äktenskapet är en annan sån grej: två personer väljer att under krångliga dyra ceremoniella former att lova varandra grejer som man inte tror på, ofta inför en gud som ingen tror på och allt detta för att de gillar att ligga med varandra. Och för att inte tala om hur jävla rolig själva liggande-formen är betraktad utifrån! Vilken märklig process.
Strandliv och semester är en annan...
Ofta när jag befinner mig i de här och andra liknande situationer kan jag bli alldeles opassande fnittrig när jag ser mig utifrån. Människor gör så otroligt konstiga saker.
Men nu har jag nog hittat det dummaste - stegräkning.
Jag lämnar det utan kommentarer, men rekommenderar å det varmaste att betrakta stegräknarna i handling och ord lite från ovan.
Priceless!

4 kommentarer:

tittkorv sa...

Håller med, men

A&k: börja tidigt på dagen, förtär hemköpt, somna tidigt = inga köer, rätt billigt, må som prins dagen efter. + att "lite tipsy" är man ofta mer hångelsugen även med mindre hångelvänliga medpassagerare.

Ä: Sant

LF: så kan man tycka när man får. Den som inte får skulle inte bry sig om processens märklighet utifrån betraktat, bara man fingo. OCH man kan finna nämnda process märklig även vid en inifrånbektraktelse under exempelvis en konstpaus. Förutsatt att man fick, så att säga.

S&s: ganska knasigt beteende, liksom det mesta vi sysslar med.

S: råkade ut för det. Med rätt läggning kan man fort bli en stegfascist. Usch. Lättare dock att lägga av med än knark.

Tack för boktips.

Anna-Karin sa...

För min del så ligger julafton och hela processen runt det absolut högst på listan. Stressa runt och köpa julklappar, som man egentligen inte vill köpa, dessutom ska det helst vara dyrt och mottagaren vill egentligen inte ha dem. Sen sitter man runt ett julbord och äter mat som man egentligen inte vill ha, med människor man inte har lust att umgås med då just, öppnar presenter som man inte ville ha. Sen har vi pyntandet och julgranen; hänga upp tomtar och släpa in en skog som man annars jobbar för att hålla ute!?

Beatrix Vnunk sa...

Hahaha. Hörrni, kan det vara så att allt människor sysslar med egentligen är rätt skrattretande?

A Versatile Girl sa...

Kan inte mer än att hålla med ovanstående, förutom på en punkt. Stegräknare är faktiskt fantastiskt roliga. Speciellt om man får för sig att slösa tid på att få dem att räkna steg på andra sätt än att ha dem hängades på höften.