tisdag 19 maj 2009

Det märkliga är att jag gillar att laga mat

Många av de unga människor jag intervjuat för min uppsats menar att det dummaste man kan göra i social media är att skryta. Jag har därmed börjat känna mig lite osäker och ängslig. Vad är skryt egentligen? Nu har jag i alla fall hitta ett hel-safe ämne. Mitt kylskåp.

Tittkorv vill likna kylskåpet vid själens spegel. Låt mig berätta lite om min själ.
"Gammal, omodern och dyr i drift är den placerad i ett rum i skriande behov av renovering. Innehållsmässigt synnerligen tom så när som på ett par omoderna och onyttiga saker i stil med blodpudding, rö-mjölk och medwurst."
Jag tror bestämt att det är krukväxterna som speglar själen.

9 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Nämen all avet ju att det är skorna som speglar själen.

tittkorv sa...

Då hade jag väl fel. Inte första gången.

@BV: tack för uppföljningen!

Beatrix Vnunk sa...

Kaaja: Åh, fan. Då har jag en mycket liten men färgglad själ:)

Tittkorv: När du säger hoppa, frågar jag hur högt. Sirru.

tittkorv sa...

@BV: B-) [är det så man gör om man har glasögon och ler?]


@K: I så fall har jag ett par nya själar. Lite sådär grå. Iofs Pumor! Hmm.

It´s all about me sa...

haha, kylens innehåll kan inte BLI mer olikt mitt!! :)

tittkorv sa...

Ordet är väl fritt, så en kommentar till före utloggning.
1. Det är lite köttigt att ha både blodpudding och medwurst.
2. Jag har också morötterna längst ner till höger. Om det nu är morötter i den här påsen. God afton.

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: I get that a lot:)

Tittkorv: Kött och fett. Otroligt omodernt. Aha! är det morötter! Som jag har undrat...

tittkorv sa...

@BV: Fröken är rolig.

Anonym sa...

Vila, ro, ev. semester, är så vitt jag kan bedöma det bästa att göra i en sådan här typ av problematisk situation...