lördag 16 maj 2009

Balkongvarning utfärdas!

Förra året begåvades frk Michaneks* humbla boning med balkong. Det var inte bra för någon nu levande människa. Den där jävla balkongen är som ett svart hål där människors hjärnor, moral, disciplin och förnuft har försvunnit för att aldrig mer återfinnas.
Jag talade med henne i morse. Det var rossligt och osammanhängande, men jag hörde tydligt ordet balkong nämnas. Och i nästa andetag:
- Du måste komma hit snart - balkongen längtar efter dig...
Likt näcken.
Rys.


*hennes blogg ligger fortfarande nere och det är en förlust för mänskligheten. Troligtvis hänger det samman med balkongens tillkomst och jag misstänker att i den sekund balkongen monteras ned kommer bloggen tillbaka.
Se kommentarsfältet som en vädjan till Ciccis förnuft eller kungens auktoritet. Balkong-fan måste ner.

6 kommentarer:

Annika sa...

..qoute on that..men håll ut - kvannen kommer att ta och ha övertaget...fast det är hon ju inte medveten om..än.. å lika bra är väl det. Hälsa..

Sophie Sölveborn sa...

Du hör vad hon säger, Cicci. Och det är bara att effektuera. Chop chop!

michanek sa...

Ha ha, kan man skriva in "Nedmontering av balkong" i tolvstegsprogrammet?

Beatrix Vnunk sa...

Michanek: du ser! Du befinner dig nu i steg ett. Ordet är skrivet, tanken är tänkt. Du rör ju på dig!

It´s all about me sa...

Haha, jag får väl helt enkelt vara glad över att jag bara har sol fram tills kl 13 varje dag, då hinner jag liksom aldrig sugas in i svarta hålet! :)

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: Hahaha, ny spännande vinkel på problemet!