torsdag 7 maj 2009

Madonna lockar

Många vet inte att mitt, även i övrigt kaotiska, hår är lockigt. Jag avskyr att joxa med mitt utseende men när det kommer till att platta ut håret är jag beredd att lägga en hel del energi. I regniga, fuktiga perioder är det något av ett heltidsjobb. I går regnade det, i morse hade jag bråttom och under helvetiska kval lämnade jag och håret hemmet au naturell.
- Du ser ju ut som Madonna på Ray of Light-tiden, utbrast Frau Anna spontant när hon fick syn på mig.
Det här förändrar en hel del inser jag. Till att börja med kan jag tänka mig att bli flata och ligga med Frau A...

6 kommentarer:

my sa...

Inte får jag höra sånt när det regnar. Madonna Mio! Grattis, nu vill jag också se hur du ser ut med vågor i håret. Mitt hår blir liksom bara svintokrulligt. Kanske kan jag likna ett ulligt får med tovor i pälsen? Med viss tur vill säga.

Beatrix Vnunk sa...

Ah, fan vet. Min första sambo sa alltid att jag såg ut som ett "gotländskt utegångsfår" i fukt.
Jag tror att det är bättre överensstämmande med sanningen...

It´s all about me sa...

Jag har krulligt hår och plattar aldrig håret! Jag såg knäpp ut med plattat hår, d vet som ett affro som plattar så att det blir helt flygigt och ser fejkat ut. Lockigt hår är ju perfekt att ha juuu!

Mitt har dock blivit lite rakare på sista tiden, fattar inte...

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: fan va skönt att höra någon som är nöjd med sitt naturliga tillstånd. Jag har mig själv i terapi.

Jag har förstått att när hår skiftar från platt till rakt har det oftast med hormoner att göra.

It´s all about me sa...

Det kanske är dessa hormoner som gör både att jag kan sova hela nätter och gör mitt hår rakt? Jag fattar inte riktigt vad som händer...

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: Jag följer detta med spänning! Du kanske är body-snatchad? Eller genomgår galna metamorfoser. Rafflande!